Verbeter de klantrelaties via een customer journey workshop

Alles is tegenwoordig een reis of een journey. Als je kijkt naar persoonlijke ontwikkeling, dan ga je op reis. Soms letterlijk om jezelf te vinden, maar het betreft ook vaak genoeg een figuurlijke reis of journey. Het hele leven wordt daardoor ook al snel omgeschreven als een reis. Wat dat betreft is het niet gek dat ook relaties tussen klanten en bedrijven vaak worden omschreven als een reis. Het is een handige metafoor om de relatie tussen beide inzichtelijk te maken. Je hebt immers een beginpunt waarbij de klant voor het eerst in contact komt met je bedrijf en daarna kan er soms sprake zijn van een reis die je gezamenlijk onderneemt. Hoe ver je komt tijdens de reis, hangt af van de tijd en energie die je in het klantcontact investeert. Als je de gebaande paden volgt en vertrouwt op oude routines, dan ben je klanten zomaar weer kwijt. Het is van belang dat je inspeelt op de real time wensen van klanten. De wereld verandert continue en zo ook de behoeften en wensen van bestaande, nieuwe en oude klanten. Door een customer journey workshop te volgen leer je hoe je de reis die je onderneemt met de klanten het beste kunt onderhouden en vormgeven. Tijdens de customer journey workshop training leer je bijvoorbeeld goed hoe je kunt reflecteren op je eigen methodes en routines. Daardoor krijg je inzicht in processen die wellicht onder de radar actief zijn en waar je je niet per se bewust van bent. Na de bewustwording leer je tijdens de workshop journey training hoe je nieuwe processen kunt implementeren om de reis van klant en bedrijf te optimaliseren. Daardoor kun je klanten aan je bedrijf binden en wanneer ze dan terug komen, dan doen ze dat met een blij gevoel. Een customer journey workshop is daarom in essentie niet anders dan een relatie met een partner. Ook daar maak je samen een reis, bind je de ander aan jezelf en hoop je dat de ander altijd met een blij gevoel terugkeert wanneer hij of zij is weggeweest. Het enige verschil zit hem in het commerciële aspect, want dat is bij een liefdesrelatie uiteraard niet aanwezig. Maar de essentie is gelijk en dus wil je ook bij klanten werken aan deze reis. Om de skills te leren om die reis goed te organiseren kun je dus een customer journey workshop volgen. Je kunt dit doen bij jobeducation.nl. 

Volg de customer journey workshop bij jobeducation.nl

Als je deze customer journey workshop wilt volgen, dan kun je zoals gezegd terecht op de site van jobeducation.nl. Hier lees je ook precies wat je zoal mag verwachten van deze workshop. Je kunt op de site de samenvatting lezen van de primaire dingen die je leert tijdens de customer journey workshop. Ook lees je meer over zaken als: 

  • De resultaten van de workshop
  • De trainer van de workshop
  • Investering en proces

Mocht je dus twijfelen of je een customer journey workshop moet volgen of niet, dan is het verstandig om gewoon de site even te bezoeken.

Neem contact op met jobeducation.nl

Naast het bezoeken van de website, kun je uiteraard ook altijd even contact opnemen met jobeducation.nl.